وبلاگ کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) بهارستان

توضیحاتی درباره کتابخانه و نیز نحوه خدمات رسانی آن

باسلام ... ورود شما را به وبلاگ کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) بهارستان خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

 

 

آ زادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود، که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت.[۲] بعد از این نبرد، شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ بوسیله نیروهای مسلح ایران بازپس گرفته شد.[۳][۴] فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر، از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد.[۵] این نبرد از لحاظ نظامی، به‌عنوان نقطهٔ عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود.[۵][۶] شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ روز ۳ خرداد را به عنوان؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نام‌گذاری کرده‌است

 
 

[ دو شنبه 3 خرداد 1400برچسب:,

] [ 14:45 ] [ کتابدار ]

[ ]

 عضویت رایگان 

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی در تاریخ 6و7اسفند ماه ارسال عدد 1 به سامانه 50002929 پس از پایان مهلت مذکور کد تخفیف برای شما ارسال می گردد

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید 

03136800140

[ چهار شنبه 6 اسفند 1399برچسب:,

] [ 8:38 ] [ کتابدار ]

[ ]

 برای دریافت فایل pdf هر یک از منابع "دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی" روی آن کلیک کنید.

برای دانلود فایل صوتی راهنمای شرکت در جشنواره اینجا کلیک کنید.

دانلود منابع بخش کودک
۴ تا ۱۲ سال
متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴

 

 

 

دانلود بلندخوانی
بخشی از کتاب

 

دانلود منابع بخش نوجوان

۱۳ تا ۱۷ سال
متولدین ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵

 

 

 

 

دانلود بلندخوانی
بخشی از کتاب

 

دانلود منابع بخش
جوان و بزرگسال
18 سال به بالا

متولدین ۱۳۸۰ به قبل

 

 

 

 

دانلود بلندخوانی
بخشی از کتاب

 

دانلود منابع بخش
جوان و بزرگسال
18 سال به بالا

متولدین ۱۳۸۰ به قبل

 

 

 

دانلود بلندخوانی
بخشی از کتاب

 

     

برای شرکت در مسابقه اینجا کلیک کنید.

 

 

 

[ چهار شنبه 21 خرداد 1399برچسب:,

] [ 12:33 ] [ کتابدار ]

[ ]

 


 ​بر اساس بخشنامه 

"فاز دوم آماده سازی کتابخانه های عمومی جهت بازگشایی" که از 10 خردادماه آغاز می‌شود،

کتابخانه‌ها در دو نوبت کاری از ساعت ۸ صبح تا 18 عصر، 

بدون حضور اعضاء و با هدف انجام امور کتابخانه ای و ارائه خدمات بازگشایی می شوند .

[ چهار شنبه 21 خرداد 1399برچسب:,

] [ 12:27 ] [ کتابدار ]

[ ]

 

با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی و موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می شود؛

مقدمات آماده سازی کتابخانه های عمومی جهت بازگشایی از ۲۹ اردیبهشت ماه

برنامه کتابخانه ها

کتابخانه‌های عمومی کشور بعد از حدود ۳ ماه تعطیلی اضطراری با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت پلکانی و مرحله به مرحله بازگشایی می ‌شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بر اساس بخشنامه ای که در جلسه روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت دبیرکل و مسئولان نهاد مصوب شد، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور بعد از حدود ۳ ماه تعطیل اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی آغاز به کار می کنند.

بر اساس این بخشنامه در مرحله نخست به ادارات کل استانی تکلیف شده است به تناسب تعداد کتابداران و کارکنان کتابخانه ها، اقلام بهداشتی شامل شیلد محافظ صورت، ماسک صورت، دستکش یک بارمصرف و مایع ضدعفونی کننده دست، تهیه کنند و تمهیدات لازم را برای جداسازی فضاهای کاری کتابداران با مراجعه کننده ها و اعضاء با استفاده از حائل های پلاستیکی و شفاف پیش بینی کنند.

در این مرحله که از ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، کتابخانه‌ها در یک نوبت کاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر بدون حضور اعضاء و با هدف انجام امور کتابخانه ای و ارائه خدمات بازگشایی می شوند و کتابداران به صورت یک روز در میان در کتابخانه حضور خواهند یافت.

بر اساس بخشنامه ابلاغی، کتابداران خانم که در ماه آخر بارداری هستند، کتابداران دارای معلولیت خاص، نابینا، کم بینا و معلول جسمی و حرکتی از حضور در کتابخانه معاف هستند.

همچنین با توجه به دستورالعمل الزامات کلی در امور اداری و خدمات عمومی وزارت بهداشت افراد دارای سابقه بیماری های قلبی عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری های تنفسی زمینه ای و بیماران با نقص ایمنی، شیمی درمانی و پیوند اعضاء با ارائه مستندات معتبر پزشکی از حضور در محل کار در فاز نخست معاف خواهند بود.

در فاز نخست بازگشایی کتابخانه‌ها با توجه به حضور نداشتن اعضا و مراجعان و به منظور بهره گیری مناسب از زمان، کتابداران اقدام به اصلاح ثبت و ساماندهی و ورود اطلاعات منابع در سامانه مدیریت کتابخانه ها،  تکمیل پروفایل کتابخانه در سامانه مدیریت کتابخانه ها، شاداب سازی و سامان دهی فضای داخلی کتابخانه ، تعویض بارکدها و برچسب های مخدوش ، منظم کردن رده های کتب موجود در قفسه ها، اصلاح داده ها از جمله رده های نادرست، فاقد بخش و... و همچنین آماده سازی فضا و محیط کتابخانه برای حضور و خدمات رسانی به اعضاء مطابق با دستورالعمل ارسالی خواهند کرد.

معرفی کتابخانه و خدمات آن و ایجاد صفحات کتابخانه در فضای مجازی، اجرای طرح رف خوانی در کتابخانه های عمومی مطابق با زمان بندی ابلاغی، معرفی کتاب های جشنواره رضوی در فضای مجازی و...  به منظور ترویج و تشویق کاربران و اعضاء به شرکت در جشنواره کتاب خوانی رضوی و ادامه فعالیت های فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی با بهره گیری از تجهیزات، فضا و منابع کتابخانه ای از جمله اقدامات پیش بینی شده برای حضور کتابداران در فاز نخست بازگشایی کتابخانه‌ها خواهد بود.

[ سه شنبه 30 ارديبهشت 1399برچسب:,

] [ 11:50 ] [ کتابدار ]

[ ]

 دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ عنوان کتاب، خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی را در فراغت ناخوانده این روزها به حضور مجازی در این ضیافت کتابخوانی دعوت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام، به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام و افزوده شدن منابع مرتبط با سیره حضرت امام هادی علیه‌السلام به عنوان بخش ویژه دهمین دوره، همزمان با ایام فرخنده دهه‌کرامت، برگزار می‌شود.

دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی علی‌رغم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، نخستین گام‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشته و با توجه به تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور؛ امکان مشارکت در بخش‌های مختلف خود را در این بستر فراهم کرده است. خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتابخوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ببرند. کتابخانه‌های عمومی کشور نیز به محض بازگشایی آماده پذیرایی به صورت حضوری برای معرفی و فراهم کردن شرایط حضور در این جشنواره خواهند بود.

بر طبق روال دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه شده که بر این اساس منابع مرتبط با حضرت معصومه سلام‌ الله علیها در هفتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه‌ السلام در هشتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت ابن‌الرضا امام جواد علیه‌ السلام در نهمین دوره و کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام هادی علیه‌السلام به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده است.

[ سه شنبه 9 ارديبهشت 1399برچسب:,

] [ 19:11 ] [ کتابدار ]

[ ]

 دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی - نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورپوستر و فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد - خبرگزاری ...

 

سامانه مسابقات الكترونيك كتابخوانیدریافت منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی - نهاد کتابخانه‌های ...دریافت منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی - نهاد کتابخانه‌های ...نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور - فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

 

 

[ سه شنبه 9 ارديبهشت 1399برچسب:,

] [ 19:0 ] [ کتابدار ]

[ ]

 فراخوان پویش هر کتابدار یک کتابخوان منتشر شدمسابقه خلاصه نویسی دور دنیا در ۱۴ روز در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

[ چهار شنبه 6 فروردين 1399برچسب:,

] [ 2:13 ] [ کتابدار ]

[ ]

 معرفی کتاب

۲ کتاب خواندنی از زندگی پیامبر اسلام(ص) برای نوجوانان

معرفی کتاب

در پنجمین شماره کتاب هدهد سفید دو کتاب آنک آن یتیم نظرکرده نوشته محمدرضا سرشار و محمد نوشته ابراهیم حسن بیگی از زندگی پیامبر اسلام(ص) معرفی شده است که می خوانید.

.

.

.

.

.

.


آنک آن یتیم نظرکرده

«حلیمه دیر رسیده بود. همه کودکان اشراف مکه را دایه های دیگر به فرزندخواندگی برده بودند و مانده بود یک کودک یتیم که دایه ها از کنارش گذشته بودند و گفته بودند او که پدر ندارد.

کیسه کیسه سکه برای زحمت هایمان خرج کند. اما حلیمه کودک را می خواست. از دل و جان هم می خواست»...

چرا؟

برای فهمیدن این چرا می توانید کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» را بخوانید. در این کتاب با زندگی پیامبر (ص) از پیش از تولدشان تا بعد از هجرت عده ای از مسلمانان به حبشه، آشنا می شوید. این کتاب را محمدرضا سرشار نوشته و انتشارات سوره مهر چاپ کرده است و به زبان انگلیسی هم ترجمه شده است.


رمان زندگی پیامبر(ص)

« - برو و با عقاید آن مرد آشنا شو. بعد اگر توانستی بکشش و اگر نه دینش را از درون متلاشی کن! گزارش هم یادت نرود... »

این خلاصه دستور شورای یهود به یکی از اعضایش به نام اسحاق است تا راه بیفتد و برود مکه و علیه پیامبر اسلام (ص) توطئه کند. اما به همین راحتی ها که نیست. اسحاق کلی در به دری می کشد و گزارش پشت گزارش می فرستد و آخرسر می بیند که ای دل غافل، با وصف رفتار و منش پیامبر (ص) باعث شده رئیسش هم مسلمان شود!

در این کتاب با گزارش نویسی های اسحاق یهودی در جریان ماجراها قرار می گیری و از زاوی های جدید به زندگی پیامبر اسلام (ص) نگاه می کنی. جالب است بدانی که کتاب محمد (ص) نوشته ابراهیم حسن بیگی به پنج زبان هم ترجمه شده است.

[ چهار شنبه 6 فروردين 1399برچسب:,

] [ 2:10 ] [ کتابدار ]

[ ]

 

منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

منابع بخش کودک

زندگی حضرت معصومه (سلام الله علیها)/ نویسنده: سید محمد مهاجرانی

۱۰ قصه از امام هادی علیه السلام برای بچه ‌ها/ به روایت جعفر ابراهیمی

گنبد خورشید (مجموعه شعر کودک)/شاعر: معصومه مهری

 


منابع بخش نوجوان

نشانه‌ها (قصه‌هایی از زندگی امام رضا (علیه السلام)) / نویسنده: ابراهیم حسن بیگی

مژده گل (داستان‌هایی از زندگی امام هادی (علیه السلام))/ نویسنده: محمود پوروهاب

ستاره من (چهل قصه از زندگی امام رضا (علیه السلام))/ نویسنده: ناصر نادری

 


منابع بخش بزرگسال

امام رضا (علیه السلام)؛ تاریخ و سیره/ نویسنده: محمدباقرپورامینی

حکمت‌های نقوی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام هادی (علیه السلام))/ نویسنده:‌ جواد محدثی

شاهچراغ (علیه السلام) / نویسنده: جلیل عرفان منش

خورشید رهنمای (پژوهشی در زندگانی و سیره امام هادی علیه السلام)/ نویسنده: ابوالفضل هادی منش

بر مدار آفتاب (ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی)/ نویسنده محمدحسین پورامینی

امام رضا (علیه السلام) و ایران/ نویسنده: سید حسین حر

[ چهار شنبه 6 فروردين 1399برچسب:,

] [ 2:4 ] [ کتابدار ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنیها،عکس عاشقانه جدید،اس اماس های عاشقانه